Bydgoszcz

Podsumowujemy I kolejkę Grand Prix CITY TRAIL 2014/2015

04.12.2014

Podsumowujemy I kolejkę Grand Prix CITY TRAIL 2014/2015

63-procentowy wzrost frekwencji względem I kolejki poprzedniej edycji naszych zawodów mówi sam za siebie – rozwijamy się! :) Przedstawiamy nieco statystyk.

Zacznijmy od ogólnego podsumowania. W I kolejce poprzedniej edycji naszych zawodów (przypomnijmy – odbywających się od nazwą Grand Prix zBiegiemNatury) wystartowało łącznie 2759 zawodników. W I kolejce edycji 2014/2015 – pierwszej pod nazwą Grand Prix CITY TRAIL wzięło udział 4495 osób – o 1736 więcej (63 procent)!

Liderem pozostaje Poznań, w którym organizujemy nasze zawody już od pięciu lat. W pierwszym w tym roku biegu nad poznańską Rusałką wystartowało 1064 biegaczy! Po raz pierwszy przekroczyliśmy magiczną barierę 1000 uczestników! W pierwszej kolejce edycji 2013/2014 linię mety minęło 777 osób. Wzrost frekwencji jest na poziomie 37 procent.

Nie wliczając Łodzi, która niejako zastąpiła Gorzów i przyniosła blisko 300-procentowy wzrost frekwencji względem Gorzowa, największy przyrost biegaczy odnotowaliśmy w Katowicach – z 221 zawodników, którzy wzięli udział w pierwszej kolejce 2013/2014 do 444 biegaczy, którzy wystartowali w inauguracyjnych zawodach edycji 2014/2015, co daje 101 procent wzrostu frekwencji! 

Większe zainteresowanie biegiem głównym przełożyło się również na biegi dzieci i młodzieży, które od tego roku odbywają się pod nazwą CITY TRAIL Junior. W pierwszej kolejce trwającej edycji wzięło udział 1117 młodych sportowców, w poprzedniej edycji – 436, co oznacza 160-procentowy wzrost! Niezmiennie największym zainteresowaniem cieszą się dwie najmłodsze kategorie wiekowe – D0 i D1, w których startują dzieci do 7 lat. Wzrost frekwencji w tych dwóch kategoriach to aż 234 procent – z 151 w roku biegłym do 505 w tym (oczywiście cały czas porównujemy jedynie I kolejki obu edycji).

Porównując miasta, podobnie jak w biegu głównym, lideruje Poznań (246 młodych biegaczy). Największy przyrost uczestników jest natomiast w Bydgoszczy – aż 323 procent

Zaprezentowane dane pokazują, że zmiana nazwy w najmniejszym stopniu nie przeszkodziła nam w rozwoju – jest wręcz przeciwnie! :) Wzrost frekwencji niesie za sobą wiele konsekwencji, jak np. wprowadzenie stref startowych, które startują w odstępach czasowych. Wszystko po to, by nie limitować naszych biegów! :) 

Do zobaczenia na kolejnych zawodach! :)

fot. Tomasz Szwajkowski

Sponsor tytularny